FAQ

Hoe gaan jullie om met Covid-19 (Coronavirus)?

Momenteel zit heel Nederland in een nieuwe, vervelende situatie*. Desondanks proberen wij onze werkzaamheden en het sollicitatieproces zoals gewoonlijk door te laten lopen. Wij werken allemaal vanuit huis maar komen graag met je in contact via de telefoon en videobellen. Als je via ons aan de slag wilt stellen wij je zoals gebruikelijk meteen voor bij de opdrachtgever. Indien zij je uitnodigen voor een gesprek, zal dat ook via een videomeeting zijn. Op deze manier verliezen we geen tijd en kan jij hopelijk snel aan de slag!

*Blijf up-to-date over de ontwikkelingen rondom het virus via het RIVM.

Wat doet Finedat precies?

Officieel zijn wij een uitzendbureau, maar zo noemen we onszelf liever niet. Vaak zie je bij uitzendbureaus namelijk dat de werknemer tijdelijke opdrachten vervult en dat ze niet altijd een vrije keuze hebben in waar ze terecht komen. Wij vinden het belangrijk dat onze werknemers goed op hun plaats zitten en dat ze een baan aangaan die ze voor een langere tijd kunnen en willen doen. Het doel is uiteindelijk dat ze door de opdrachtgever in dienst genomen zullen worden. Onze opdrachtgevers zijn onder andere ING, ABN AMRO, Rabobank en meer.

Wij gaan op zoek naar de perfecte match tussen een kandidaat en de opdrachtgever. Zijn we er niet van overtuigt dat het een perfecte match is? Dan kijken we verder tot we wél de juiste match voor je hebben gemaakt. Als je via ons aan de slag gaat ben je de volledige tijd aan het werk bij je opdrachtgever, maar loopt je contact via ons. Daarom zullen wij ook regelmatig contact hebben over administratieve zaken (salaris!), houden wij je op de hoogte via onze maandelijkse nieuwsbrief en krijg je ook regelmatig een uitnodiging voor onze borrels en events!

Wat is het verschil tussen Finedat en andere detacheerders?

Finedat is ontstaan met de gedachte om detachering in de financiële branche transparanter te maken. Dit betekent dat wij onze medewerkers goed willen voorbereiden op de WFT opleiding en hun nieuwe functie, zodat ze precies weten wat ze kunnen verwachten. Dit doen wij met onze eigen kennis en ervaring. Het meerendeel van ons interne team heeft namelijk zelf gewerkt als hypotheekacceptant, adviseur of customer care medewerker!

We hebben momenteel zo’n 100 mensen in dienst en we zijn er trots op dat de groep héél divers is. Wij focussen ons niet op starter/senior, jong/oud, MBO/HBO of op waar de mensen vandaan komen, maar willen voor iedereen een mooie kans creëren. We vinden het ook heel leuk om in contact te blijven met ze en we organiseren daarom regelmatig borrels, uitjes en netwerkevenementen. Daarnaast zijn we altijd benieuwd hoe het met de mensen gaat en staan onze teamleden altijd open voor vragen. We hechten veel waarde aan betrokken, betrouwbaar en persoonlijk contact!

Hoe solliciteer ik op een vacature?

Wat leuk dat je interesse hebt in één (of meerdere) van de functies! Je kan via de vacature zelf solliciteren, maar je mag ons ook bellen op 020-342 5848 of mailen naar cv@finedat.nl.

We willen hoe dan ook even telefonisch contact met je hebben om te kijken waar jouw interesses en ambities liggen en om je alvast een beetje te leren kennen. Op basis daarvan kijken we of er een match is met de vacature waarop je gesolliciteerd hebt. Het kan ook zo zijn dat er een match is met één van onze andere vacatures. Zodra we voor jou een passende match kunnen maken, vinden we het natuurlijk leuk om persoonlijk met je in gesprek te gaan, zodat we je nog beter leren kennen. We nodigen je dan graag uit voor een kop koffie bij ons op kantoor in Amsterdam, Utrecht of Rotterdam. Woon je niet in de buurt van deze locaties, kunnen we ook een skypegesprek inplannen!

Als er na het persoonlijke gesprek nog steeds een goede match is dan gaan we je voorstellen voor de functie. De opdrachtgever zal je dan uit nodigen voor een gesprek bij hun op kantoor, waarvoor we je goed zullen voorbereiden. Is de opdrachtgever enthousiast over jou, en jij over het bedrijf? Gefeliciteerd, tijd om alles rond te maken!

Ik ben overdag niet goed bereikbaar, kunnen we 's avonds bellen?

Ja zeker! Wij werken tussen 08:30 en 17:30, maar vinden het geen probleem om eens ’s avonds te bellen of een afspraak in te plannen als dat beter uitkomt voor jou.

Past mijn profiel bij jullie vacatures?

Wij zijn gespecialiseerd in de financiële sector en zoeken daarom naar mensen met ervaring óf interesse in dit vakgebied. Wij hebben niet alleen leuke functies voor mensen die al werkzaam in de financiële sector, maar ook voor starters!

Over het algemeen is het hebben van een MBO4, HBO of WO diploma een vereiste voor de functies die wij aanbieden. Heb je dit niet, kunnen we alsnog voor je kijken of we toch iets voor je kunnen betekenen.

Gezien je WFT diploma’s móet hebben om aan de slag te kunnen in een financiële functie is het belangrijk dat je deze al hebt of bereid bent om deze te behalen. Het is niet bepaald appeltje-eitje om deze te behalen en daarom zoeken wij mensen die écht de drive hebben om hiervoor te studeren.

Verder zijn wij altijd nieuwsgierig naar wie jij als persoon bent en zien we ook vaak genoeg een match in mensen die niet uit de financiële branche komen. We staan daarom altijd open om het gesprek met je aan te gaan en te kijken of we iets voor je kunnen betekenen.

Wat houdt de WFT opleiding in?

Om in de financiële branche te kunnen werken heb je bijna altijd WFT certificeringen nodig. WFT staat voor Wet op het Financieel Toezicht. Deze wet zorgt ervoor dat jij gecertificeerd advies kan geven over financiële producten en is bedoeld om klanten te beschermen. Hierbij is een Wft Basis diploma echt de basis, deze zal je dus standaard moeten hebben. Afhankelijk van je functie vul je deze aan met bijvoorbeeld WFT Schadeverzekeringen, Hypothecair Krediet of Vermogen. De WFT diploma’s zijn niet alleen verplicht, maar zijn ook echt een toegevoegde waarde aan je CV.

Een WFT diploma kan je in een korte tijd halen, maar vergis je er niet in! Om je diploma te behalen kun je namelijk al snel denken aan minimaal 40 studie uren. Om jou hierbij te helpen kun je bij ons een interne cursus volgen. Tijdens de cursus heb je vier lesdagen bij ons op kantoor en zal onze trainer je zo veel mogelijk uitleggen en met je oefenen. De laatste lesdag bestaat uit herhaling en een examentraining. Naast deze lesdagen vragen we je om thuis te studeren in je eigen online leeromgeving. De cursus duurt vier weken en als het goed is heb je hierna je diploma op zak!

Jullie hebben een Jobcoach, wat houdt dat in?

Ronnie is onze Jobcoach en wij zijn erg blij met hem! Waarom? Hij staat altijd klaar voor onze teamleden.

Wanneer je via ons aan de slag gaat zal Ronnie je vanaf moment één begeleiden. Dat begint bij de opleiding voor je WFT diploma’s. Tijdens de opleiding zal hij regelmatig bij je in de lucht komen om te checken hoe het je verloopt en waar je hulp bij kunt gebruiken. Als je eenmaal aan de slag bent bij de opdrachtgever zal Ronnie ook het contact met je onderhouden en hebben jullie eens in het kwartaal een persoonlijk gesprek. Hierin bespreken jullie samen wat je ambities zijn en hoe je deze kunt bereiken!

CAO NBBU

Wist je dat er wel 16.000 uitzendbureaus in Nederland zijn, waarvan er maar 2000 zijn aangesloten bij een CAO? En wij zijn daar één van! Wij zijn aangesloten bij de CAO van het NBBU. Één van de grote voordelen hiervan is dat jij beschermt bent door het uitzendbeding. Dit betekent dat jij van dezelfde contractvoorwaarden geniet als een werknemer die direct bij onze opdrachtgever in dienst is. Lees hier meer over de voordelen van onze CAO.

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan even contact met ons op via 020-3415848.

Menu